07 November 2008

MAJLIS MENGHANTAR BERIAN & AKAD NIKAH BAGI AINOL BAKTHIAR DENGAN SUZANNA IDAH


Alhamdulillah...Bersyukur kita kehadrat Allah kerana dengan izin Nya jua Majlis Menghantar Berian dan Akad Nikah bagi Ainol Bakthiar dan Suzanna Idah telah berlangsung dengan meriah pada hari Jumaat 7hb Nov 2008 yang lalu. Sebelum menuju kerumah pengantin perempuan, semua ahli keluarga dan sahabat handai berkumpul dirumah Neneknda nya yang terletak dikampong Telanai.


BAS SEWA KHAS ROMBONGAN PENGANTIN LELAKI


Sudah menjadi Adat Melayu Brunei setiap tetamu yang hadir di majlis majlis perkahwinan sama ada Menghantar Berian, Akad Nikah, Malam Berbedak dan Hari Perkahwinan akan dihadiahkan buah tangan sebagai tanda ucapan terima kasih kepada yang hadir.

Sanak saudara dan sahabat handai yang hadir
di Majlis Menghantar Berian & Akad Nikah
Ainol












Anak anak muda terdiri daripada Anak Saudara dan Anak buah yang terdekat bersedia untuk mengangkat gangsa yanga berisi barang barang hantaran seperti Al-Quran, Junjung Sirih, Duit Hantaran, Kain baju, Alat solek, Barang Kemas dan sebagainya untuk di bawa ke rumah pengantin permepuan bagi acara meminang.








Rombongan Lelaki tiba dirumah pengantin perempuan
diperumahan Kem Tentera Laut DiRaja Brunei










MAJLIS MENGHANTAR BERIAN










MAJLIS AKAD NIKAH







Alamak salah lagi.....!!!

Bukan senang akad nikah ani..ani kali ke 3

Minum ku dulu...kan menghilangkan..
perasaan gementar ku..




Alhamdulillah..Akhirnya aku berjaya jua



SAKSI


MENYARUNGKAN CINCIN



Congratulate...Darling...
Come on sis..Don't cry..





Ya Allah Berkatilah Majlis Pernikahan Ainol Bakthiar dengan Suzanna Idah dan temukanlah diantara keduanya Cinta Kasih sayang serta tunjukanlah mereka berdua ke jalan taqwa dan jalan yang lurus. Dan berikan lah keduanya rezeki berupa keturunan yang soleh dan solehah dari lelaki dan perempuan sehingga mendapat kemudahan dan kelapangan. Dan semoga jodoh mereka berkekalan hingga ke akhir hayat.. Amin..

Tiada ulasan: